Dagelijks archief: oktober 19, 2005

Hallo wereld!

Ik ben Tom Kooij, bijna 30, woonachtig in Gouda en sinds een paar jaar docent natuurkunde in het v.o. (op het Fioretticollege te Lisse).

Dit weblog gaat over onderwijs en een beetje over mezelf. Het gaat ook niet zomaar over onderwijs, maar over mijn onderwijs. Meestal is dat natuurkundeonderwijs. Samengevat is het: Tom en onderwijs.

Het is geen dagboek van mijn ervaringen voor de klas. Ik wil dit weblog gebruiken om te vertellen, discussieren en reflecteren over onderwijs (en -vernieuwingen). Het is dus vooral de bedoeling om ervaringen met anderen te delen. Ik ben geinspireerd door de Edubloggers en verzameling personen (en weblog) die over onderwijs gaan in de breedste zin van het woord. Onderwijsverbeteren betekent voor mij reflecteren op eigen ontwikkelingen maar vooral ook het kritisch kijken naar anderen, commentaar geven, commentaar lezen, eens iets uitproberen en ervaringen delen. Eigenlijk alles wat je met een blog kan.

Ik gebruik al een blog voor mijn onderwijs: lokaal 263/267 maar dat is vooral een plek om links te plaatsen. Heel handig in het gebruik, maar ook heel beperkt.

